Celem kursu jest
przekazanie wiedzy przydatnej w pracy osób zajmujących się analizą i planowaniem produkcji oraz sprzedaży. Zajęcia prowadzone są w formie praktycznej – uczestnicy pracują na rzeczywistych danych i mierzą się z realnymi problemami spotykanymi w firmach.
Teoria prezentowana jest w minimalnym zakresie niezbędnym do zrozumienia poszczególnych zagadnień. Nacisk położony jest na rozwiązywanie złożonych, nieszablonowych, rozbudowanych przykładów. Kurs ma na celu przygotowanie do rozwiązywania zaawansowanych zadań w pracy analityka produkcyji i sprzedaży. Duża część kursu opiera się na rozwiązywaniu rzeczywistych problemów spotykanych w pracy analityków.
Zajęcia realizowane są przez doświadczonych specjalistów, zajmujących się doradztwem biznesowym, analizą danych produkcyjnych i sprzedażowych dla wielu firm.
Program zajęć:
Podczas czterech dni szkoleń poznasz m.in. następujące zagadnienia:
DZIEŃ I
• Tworzenie optymalnego układu danych w arkuszach kalkulacyjnych,
• Przygotowanie danych wejściowych do dalszej analizy,
• Eksploracja danych historycznych,
• Analiza dynamiki procesów,
• Analiza marży oraz systemów rabatowania,
• Ocena rentowności kanałów sprzedaży,
DZIEŃ II
• Identyfikacja trendów, sezonowości i cykliczności,
• Metody prognozowania,
• Prognozowanie a planowanie,
• Ustalanie planów na bazie bieżącej sytuacji ekonomicznej firmy,
• Miary dokładności planowania,
• Symulacje i komputerowa optymalizacja procesów biznesowych,
DZIEŃ III
• Wpływ otoczenia mikro- i makroekonomicznego,
• Analiza rynku,
• Miary koncentracji rynku,
• Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) – identyfikacja, wdrożenie i wyliczanie,
• Tworzenie kokpitów menedżerskich (dashboardów),
• Tworzenie przejrzystych raportów,
DZIEŃ IV
• Automatyzacja raportowania w MS Excel (z użyciem makr oraz bez),
• Tworzenie własnych funkcji oraz makr z wykorzystaniem VBA,
• Tworzenie własnego dodatku MS Excel do analizy KPI,
• Podstawy języka SQL (import z hurtowni danych, sortowanie, grupowanie),
Premiujemy osoby planujące i podejmujące decyzje z wyprzedzeniem. Zatem zapisując się wcześniej na szkolenie otrzymasz istotnie niższą cenę. Decyduje termin zapisu i opłacenia uczestnictwa. Szczegółowy cennik dostępny jest na naszej stronie. Analitycznie rzecz biorąc warto zapisać się wcześniej.
Po zakończeniu szkolenia otrzymasz certyfikat ukończenia Kursu Analityka Produkcji i Sprzedaży. Czas trwania kursu: 32 godziny zegarowe (wliczając przerwy).
Więcej szczegółów na temat szkolenia, jak i sylwetki trenerów znajdują się na poniższej stronie:
szkolaanalitykow.pl/analityk-produkcji-sprzedazy.html